Koji dio vjeronaučnog sata smatrate najvažnijim?

Metodika vjeronaučne nastave

Koji dio vjeronaučnog sata smatrate najvažnijim?


Molitvu … znate onu narodnu izreku: “Po jutru se dan poznaje”.
Je li to motivacija (li kako to, sada nova metodika voli zvati: početni impuls)? Stoga donosim neke primjere motivacije koji nam mogu pomoći u radu i otvaram natječaj za najbolju ili uspješnu motivaciju koju ste ostvarili (neka bude provjerena, uz provjereni model može biti primjer kako je uspjela).
Radimo zbirku motivacija, jeste li za?
Kvalitetna motivacija, kao jedan od važnih uvjeta za stvaralačko izražavanje, čvrsto je povezana s atmosferom povjerenja u katehetsko-komunikacijskom procesu. Čak bismo mogli reći da se te dvije dimenzije procesa u kojemu se događa stvaralačko izražavanje višestruko prožimaju i međusobno uvjetuju. (Ana Gabrijela Šabić, Pripravimo put riječi, neobjavljeno, priredio/uredio: Josip Baričević)
Tipovi motivacija uzeti su iz podsjetnika za studij na Katehetskom institutu KFB-a u Zagrebu, dr. Ane Gabrijele Šabić za kolegij Izbor i interpretacija književnoumjetničkih tekstova s uvodom u teoriju književnosti i prilagođeni su za ovu objavu.
1. asociranje riječi, sintagmi i slika uz tematske riječi: tom se vrstom motivacije uspostavlja doživljajno-spoznajni kontekst, aktivira se učenikovo osobno iskustvo (emotivno, socijalno, religiozno…); ostvaruje se priprema za dublje doživljavanje i primanje emotivnih, fantazijskih i idejni slojeva teksta
1. a) asociranje riječi, izraza, osjećaja i sl. uz naslov biblijskog teksta (naslov, dakako, sadrži ključnu riječ, misao, sliku i sl.)
2. meditacijska evokacija biblijskog iskustva
3. zamišljanje ili evociranje sjećanja temeljne ljudske situacija
4. evociranje iskustva cjelovitog percipiranja (npr. vizualnog, auditivnog, taktilnog…) svakodnevne/predestetke/predbiblijske stvarnosti: taj metodički postupak osobito pridonosi komuniciranju s tekstovima u kojima su prisutne pjesničke slike; također je dobar poticaj za otvaranje simbolima i za uvođenje za razumijevanje simbola odnosno simboličkog govora
5. motivacija utemeljena na elementima simboličkog govora: poetskog molitvenog, likovnog, glazbenog…
6. stvaranje problemske situacije/problemske motivacije izborom aforizama, stihova, odlomaka biblijskih, književno-umjetničkih i dokumentarnih tekstova
7. meditacija
8. molitvene motivacije te motivacije utemeljene na evociranju molitvenog iskustava
9. uvodni biblijski tekstovi kao motivacija za primanje opširnijih i kompleksnijih biblijskih tekstova
10. uvodni tekst (autorski komentar, pisca udžbenika ili vjeroučitelja) kojim se ostvaruje potreban kontekst za primanje biblijskog teksta
11. likovne motivacije
12. glazbene motivacije


Preneseno sa FB stranice Udruge vjeroučitelja Ohrabrenje

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)