Metodike u suvremenom odgojno-obrazovnom sustavu
Koliko kao vjeroučitelji poznajemo metodiku nastave drugih predmeta? Koje su specifičnosti metodike nastave katoličkog vjeronauka u Hrvatskoj?
Razvojni pravci i suvremeno pozicioniranje metodike nastave katoličkoga vjeronauka
Ana Thea Filipović, Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Ivan Marijanović, Hrvatska salezijanska provincija
Metodika nastave katoličkoga vjeronauka u Hrvatskoj ima svoju dugu tradiciju u krugu predmetnih metodika. Unatoč tome zadnjih se godina dobiva dojam manjka komunikacije i suradnje između metodičara različitih predmetnih metodika, pa tako i komunikacije između vjeronaučne metodike i drugih metodika.
Vjeronaučna didaktika (metodika) ima svoje trajno mjesto i u permanentnoj izobrazbi vjeroučitelja i kateheta. U vrijeme odsutnosti vjeronauka iz škola i sustavne vjerske pouke za djecu i mlade u župnim zajednicama metodička su se znanja i vještine posredovali i implementirali posebice u okviru Zimskih i Ljetnih katehetskih škola.
Pojam i opseg vjeronaučne didaktike/metodike uvode naprotiv u svu složenost odnosa vjere i njezina školskog posredovanja. U tom smislu u vjeronaučnoj je didaktici (metodici) prepoznatljivo nastojanje oko povezivanja vlastite ucijepljenosti u europske tijekove religijske didaktike s jedne strane, te ostajanja u terminološkom i stvarnom dijalogu s općom i predmetnim metodikama u Hrvatskoj. Otuda česta uporaba dvostrukog naziva (didaktika i metodika), koja je vidljiva i u nazivima odgovarajućih sveučilišnih kolegija.